donderdag 3 mei 2007

Buikpijn ...(1h36' - 19,10km -11,9km/h)



...tijdens en nà het lopen. Op pad gegaan met de intentie een flink stuk te lopen aan 12km/u. Dit lukte ook heel vlot, zelfs een stuk sneller ... tot ik op een bepaald moment flinke darmklachten kreeg. Ik was vertrokken zonder te hebben gegeten (wat wel vaker gebeurt) maar ik had wél een paar Overstim's meegenomen om deze nog es te testen. Toch duidelijk niet zo'n goed idee op 'n lege maag. Darmklachten dus & onderweg het tempo laten zakken en de billen flink moeten dichtknijpen (of 't was nog es 'n noodstop op één of andere parking geworden). Ik mag er niet aan denken dit voor te hebben op M-day. De gellekes zal 'k wel meenemen, maar dan reserveren tot helemaal tot op 't eind, mochten er krampen optreden na de 35e kilometer ...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Overstimmekes zijn zeer doeltreffend maar kunnen idd op de maag liggen. Dit is dan ook de reden dat je er eens moet mee trainen. Nu, als je de Overstimms gaat opsparen tot op 't eind, dan ga je er helemaal geen nut aan hebben: als de energiedepots leeg zijn dan mag je doen wat je wil maar je zal ze niet tijdens de race kunnen opvullen. Normaal gezien neem je een 10-tal minuten voor de start een groene Overstimm, na 30' een gewone, na 1hr nog een gewone, na 1.5hr terug een groene, na 2hr een gewone, en daarna moet je naar je lichaam luisteren: ik neem na 2,5 hr nog een gewone en na 3hr een gele. De rode heb ik nog niet nodig gehad (die geven extra snelle energie maar alleen te gebruiken tijdens noodgevallen!!). Ik kan aannemen dat als je een gele of rode Overstimm op een zo goed als nuchtere maag neemt, je in de problemen komt: deze gellekes zijn een pak sterker dan bvb. Squeezie's!

Bruno zei

Zouden er nog geen mobiele toiletten bestaan om mee te nemen naast de fuel belt, de camelback, de energy bars, ... ?

Anoniem zei

Wel de billen dicht houden tijdens de maasmarathon ;-)..
En volgens mij ben je er helemaal klaar voor.
Ik ga je zien tijdens de maasmarathon.
Groet Rinus.