maandag 14 mei 2007

Maten, makkers, Maas(marathon)

Het bier heb 'k achterwege gelaten, maar de loopmakkers & de Maas waren goed vertegenwoordigd. Voor de start eerst Filip & Anke en Jan kort gesproken, later ook nog de westvlaamse afvaardiging met van Birger & Koen (ja, die kon 't weer niet laten:-). Bij de start samen met een hoop andere konijntjes post gevat achter een blauwe ballon met opschrift "3:30" waar een haas aan bevestigd was. Nu heb 'k niet bepaald de wereld afgereisd om wedstrijden te lopen maar het parcours was - zeker het eerste stuk - méér dan de moeite waard. Een heel stuk langs de oevers van de Maas en langs rotsachtige hellingen, héél mooi. Ik slaagde er zelfs nog in te genieten van het parcours en het weer (gezapige regendruppels vanaf km 20). Rond km 25 kwam aan dat mooie liedje bijna 'n abrupt eind toen ik plots op de hielen werd getrapt door iemand achter me. Een net-niet-buiklanding en verontschuldiging (van mijn kant dan voor de flinke achterwaartse vloek) gaf wél 'n felle adenalinestoot. Die leek helemaal uitgewerkt toen ik vanaf km36 last kreeg om de tempomaker te volgen. Rond km40 begon de groep stilaan te verbrokkelen en ging een groepje net iets sneller lopen dan de vooropgestelde 3.30, terwijl de ballon-man achteraan ging lopen om de 3.30 grens te bewaken en achterblijvers vooruit te jagen. Opgejaagd werd 'k zelf in de laatste kilometer & zonder de aanmoedingen (lees: gebrul) van de haas te blijven doorgaan, had 'k het toen wellicht niet gered. De laatste 500m ging bergaf en zat er nog een kleine versnelling in. Blij om binnen te zijn en dik tevreden met 3u. 29".53".
Achteraf heb 'k Birger en Koen nog gezien & blijkbaar waren het méér dan gunstige omstandigheden gisteren, want ook zij hadden een PR gelopen. Proficiat aan allebei ! Ook een flinke pluim voor de organisatie en tempomakers die kilometer na kilometer tijden bleven lopen met de precisie van een atoomklok. Bovendien werden de tempomakers begeleid door 2 kerels op mountainbike die de laaste kilomters nog wat drank aanboden aan zij die er nood aan hadden. Dit "loopje" aan de Maas is zeker 'n aanrader en smaakt naar nog es ...

14 opmerkingen:

Achieltje zei

Schitterend Bart, blij je daar gezien te hebben, vooral na de finisch, wetende dat je je doel hebt gehaald!!! Prachtig gelopen!!

Anoniem zei

Proficiat met je knap PR : de Maas heeft blijkbaar een positieve invloed op alle PR's.

Anoniem zei

Hey Bart,
Ik ben blij dat je ervan genoten hebt en een goeie tijd gelopen hebt. Tot de volgende keer. Blijven lopen!!

Anoniem zei

Mooie prestatie. Ik heb vorig jaar in Visé gelopen en vond ht inderdaad ook een leuke marathon. Minder volk naast de baan, maar uiteindelijk maakt dat niet zo veel uit. JIJ bent het die moet lopen en dat heb je gisteren duidelijk gedaan! Proficiat!

Anoniem zei

Hey Bart,
ik was één van die fietsers die bij de pace groep van de 3:30 zat-tenue van Scott aan. Ik zat daar om Wim te begeleiden. De Pacer en de groep was geweldig en idd we hebben ons best gedaan om iedereen bij mekaar te houden. Proficiat met je resultaat

Anoniem zei

Bart, 't was aangenaam ... proficiat met je schitterende PR!!! De Maas was blijkbaar goed voor alle bloggers!

Anoniem zei

Mooie tijd en op de brug van Maastricht heb je mij dan gepasseerd!.Ik heb de man met de blauwe ballon nog 1 km kunnen volgen en toen ging de ballon(en de 3:30) tergend langzaam er van door...
Het is een mooie marathon en genoten heb ik.
Groet Rinus.

Anoniem zei

Knap gelopen, zeg. Blijkbaar is 't aan de Maas dat we moeten zijn voor een PR!

Anoniem zei

een prachtprestatie Bart!!! PROFICIAT!!

johan zei

Proficiat met je nieuw pr!
Volgend jaar daar ook eens meelopen!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je prachtig resultaat,blijven oefenen!
Gr. Mij

Anoniem zei

Dikke proficiat Bart, wat een tijd heb je daar neergezet. Waar gaat dit eindigen?
Tot weerziens...

Anoniem zei

Hey Bart, dat verdient méér dan een dikke proficiat, wat heb je dat héél goed gedaan!!

Op naar de volgende??Waar gaat dat eindigen...???:o):o):o)

anneke

Anoniem zei

Gewoonweg schitterend Bart !

ps: doe je nu donderdag mee in Gent ?