zondag 28 mei 2006

Twintig Kilometer





Uiteindelijk met 'n bang hartje richting Brussel vertrokken. Voor de start Elastimam nog even gezien, ook speurend naar andere bloggers, maar in zo'n massa was dat niet evident. In m'n startvak stond al flink wat volk maar gehaast was 'k niet . Ik was van plan de eerste 10km redelijk behouden te lopen uit angst onderweg 'n flinke inzinking te krijgen. Dat me méér lopers voorstaken dan me lief was, moest ik er - gezien de omstandigheden - dan maar bijnemen. Zo rond kilometer 16 kreeg 'k het dan wel knap lastig en wist ik zeker dat ik de dag erna de Polka zou dansen bij 't afkomen van de trap :-). Van de goeie "aprilse" conditie bleef blijkbaar nog méér over dan ik dacht want helemaal kapot gaan deed ik niet. Bij de klim op de Tervurenlaan richting Jubelpark werd 'k ook niet zo vaak meer voorbijgesneld ging 't weer beter. Enig idee over tijden had ik toen niet want m'n sportwatch had 2 dagen tevoren de geest gegeven. Bij de eindstreep was dan ook niet weinig verwonderd over m'n tijd. Daar zat de chip duidelijk voor iets tussen want vorig jaar deed 'k met een tijd van ca. 1u 40' zowat 1000 plaatsen beter. Nadien bij "La Terrasse" Betty & Frank Spencer gespot die ook wel best tevreden leken & met Jan nog wat nagepraat bij 'n goeie pint. In de toekomst moet 'k m'n manier van trainen misschien toch bijstellen en wat gematigder lopen, want voor 't zelfde geld was dat hier 'n goeie flop geworden. Gezien m'n steunzolen pas op 9/6 aankomen, zit trainen er de eerste dagen nog steeds niet in, maar dat was ik nà gisteren toch niet direct van plan.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat, wij moeten jullie gemist hebben bij La terasse, ik stond er met de twee Tommen van 17u tot 18u ongeveer. Hopelijk spotten we elkaar volgende keer wel! loopgroeten,

Johan zei

Amai Bart. Wat een prestatie. Goeie tijd en dan nog met een blessure.

Anoniem zei

Wauw,een mooie prestatie Bart! Zeker gezien je het even moeilijk had na km16. Dat smaakt naar meer. Al enig idee wanneer jij je aan de marathon gaat wagen?

Loopgroet,

Woudloper TCRunning.

Anoniem zei

Sterk gelopen, Bart, mooie tijd!

Anoniem zei

Dan toch gelopen ? Toch een mooie tijd hoor ! kheb je waarschijnlijk ergens onderweg ( waarschijnlijk op 't einde, gezien tijd ) ingehaald. Hoedanook, proficiat man !

Anoniem zei

Sterk gelopen, Bart.
1u38 is een knappe tijd, zeker na een periode van inactiviteit.
Jammer dat we onze trein moesten halen, anders hadden we zeker nog een pintje meegedronken in "La Terasse"

Anoniem zei

Knap gelopen, zeker na een blessure. Jammer dat we zo snel huiswaarts moesten. Volgende keer maken we meer tijd voor een babbel.

Anoniem zei

Toch prima gelopen Bart!
En inderdaad wat regelmatiger trainen is de sleutel tot succes.

Anoniem zei

Proficiat, prima gelopen en naar de vele verhalen te oordelen moet ik toch volgend jaar eens aan deelnemen.

Anoniem zei

Bart, fantastische prestatie!!! Tof dat we elkaar nadien nog konden zien en iets drinken.
Part 2 van mijn 20 K van BXL staat nu eindelijk on-line. Tot weerziens. Misschien tot in Gent op 5 juni?

Anoniem zei

'k Ben er een beetje laat mee, maar toch nog een superdikke proficiat met je prestatie in Brussel!!! Zéér ferm gedaan!